Kamis, 12 November 2015

Stand Up lurus dan Jangan pemalas

Stand Up lurus dan Jangan pemalas

Berapa kali telah kita mengingatkan sebagai kanak-kanak untuk duduk / berdiri tegak? Malangnya bagi sebahagian besar, ia adalah sesuatu yang difikirkan kemudian apabila kita duduk di terapi dengan sakit belakang. Proaktif dan melindungi tulang belakang adalah bahagian penting dalam kesihatan kita secara keseluruhan. Dan tulang belakang yang agak mudah bagi- hanya bermula dengan asas-asas ... postur anda.

Sikap adalah sangat penting di dalam dan di tempat kerja. Duduk dan berdiri postur, serta kedudukan tidur, adalah penting kepada kesihatan tulang belakang yang baik. Mengekalkan tulang belakang neutral akan mengurangkan ketegangan biomekanik dan boleh membantu anda mengelakkan sakit belakang.

Apakah maksud "tulang belakang neutral" bermakna? Spine Neutral adalah kedudukan yang semula jadi tulang belakang apabila semua bahagian badan berada dalam jajaran yang baik. Biasanya, apabila tulang belakang anda adalah neutral, ia kelihatan seperti "S" dari tepi dan keluk semula jadi tulang belakang serviks dan lumbar dikekalkan. Berikut adalah beberapa garis panduan ringkas mengenai bagaimana untuk mengekalkan postur yang baik sambil berdiri, duduk dan tidur.

Berdiri postur: Pastikan kepala anda secara langsung ke atas bahu (dada di luar, kembali '). Pastikan bahu terus di atas pelvis. Ketatkan otot perut teras. Tuck di punggung. Letakkan kaki sedikit renggang, dengan satu kaki pada kedudukan sedikit di hadapan yang lain dan lutut dibengkokkan sedikit sahaja (tidak dikunci).

Semua langkah-langkah di atas mungkin tidak datang bersama-sama pada satu masa. Ingat untuk menukar kedudukan berdiri sering dan cuba untuk menjadi lebih sedar tentang postur anda sambil berdiri. Ia mungkin berasa pelik pada mulanya, tetapi selepas seketika ia akan berasa semula jadi.

Duduk Sikap: Ramai orang mengalami ketidakselesaan sambil duduk untuk jangka masa yang lama di tempat kerja. Untuk mengekalkan baik 'postur duduk' di meja yang menggunakan stesen kerja yang mesra pengguna dengan melaraskan kerusi pejabat dan kedudukan meja supaya kedudukan kerja adalah siku tinggi. Laraskan skrin komputer anda supaya ia betul-betul paras mata - atau tepat di mana pandangan anda akan jika anda adalah untuk duduk di hadapan komputer anda, menutup mata anda kemudian membuka mereka-mana pandangan semula jadi anda? Laraskan skrin anda seorang pandangannya itu.

Ramai orang duduk ke arah hadapan kerusi mereka dan akhirnya hunching ke hadapan untuk melihat skrin komputer mereka. Ia adalah lebih baik untuk duduk di kerusi dan menggunakan sokongan lumbar kerusi itu untuk menjaga kepala dan leher yang tegang. Ambil regangan dan berjalan rehat jika duduk di kerusi pejabat untuk jangka masa yang lama.
Kereta - postur duduk: Adalah penting untuk duduk dengan lutut tahap dengan pinggang. Menggunakan sama ada tuala kecil dilancarkan ke atas atau sokongan komersial kembali diletakkan di antara belakang dan bahagian belakang tempat duduk untuk lebih keselesaan dan sokongan lengkung semulajadi belakang yang rendah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar