Kamis, 12 November 2015

Magic of Herbs - Kesihatan, rasa dan aroma

Magic of Herbs - Kesihatan, rasa dan aroma

Apabila ia datang untuk makan, semua orang mempunyai citarasa sendiri dan pilihan mereka. Walaupun makanan dan pemakanan yang perlu dilihat dalam perspektif yang sihat, ramai di antara kita hanya peduli dengan bagaimana rasanya dan muncul. Penggunaan herba untuk memasak tidak tersembunyi. Malah, memasak konvensional tradisional telah terkenal dengan penggunaan herba dibuat. Resipi lama emas, walaupun hari ini, menggambarkan dan bau bahan-bahan herba yang digunakan meningkatkan kesihatan, rasa dan aroma sifat-sifat hidangan. Marilah kita mengambil satu renungan apakah pelbagai herba untuk memasak dan apa yang mereka perlu memberikan kami. Sesetengah herba memasak adalah dalam bentuk bunga yang boleh dimakan dalam alam semula jadi. Carnation adalah bunga yang boleh digunakan untuk mengeluarkan cuka yang boleh digunakan ke atas salad buah-buahan, sebagai perasa. Pelbagai herba bunga yang boleh dimakan boleh digunakan untuk penyediaan salad bunga yang besar kerana curatives jantung. Herba seperti Lobak pedas, pudina, daun selasih, marigold periuk, calendula, daun bay, daun bawang, ketumbar, Dill, lavender, marjoram, thyme, sage, oregano, daun parsli, rosemary, dan banyak lagi untuk menambah kepada senarai - semua ini adalah herba yang berguna untuk memasak kerana mereka banyak menyumbang kepada rasa teruja, memukau aroma dan kesihatan indah apa-apa persediaan. Teh herba dan minuman lain juga biasa digunakan oleh pengguna teh untuk bahaya yang kurang manfaat teh minum.

Sesetengah herba tidak boleh digunakan untuk memasak, tetapi mereka masih membuktikan penting dan bahan tambahan untuk kesihatan. Cara di mana herba ini digunakan mungkin tidak kira sebanyak herba manfaat kesihatan yang menyediakan oleh mereka. Antara herba yang sihat adalah seperti berikut bersama-sama dengan faedah mereka.

• American Ginseng - Herba ini cukup berguna untuk meningkatkan tingkah laku yang kuat fizikal dan mental. Juzuk herba ini adalah cukup bijak untuk melanjutkan sedikit bantuan daripada kemurungan, tekanan dan keletihan. Ia juga menyebabkan fungsi badan untuk kembali kepada normal.

• Astragalus - herba ini menggalakkan induksi ketahanan dalam tubuh pengguna, kerana pengaktifan sistem imun yang ia mencetuskan. Ia menyebabkan penurunan tekanan darah tinggi dan penyakit jantung bantuan dan kencing manis. Ia telah terkenal manfaat herba kesihatan yang meningkatkan stamina seseorang dan tenaga.

• Debunga lebah - Faedah utama herba ini adalah bahawa ia menyerang sistem penuaan badan dan melambatkan ke bawah. Tanda-tanda penuaan yang menjadikan kulit seseorang kelihatan lebih tua boleh dilicinkan dengan penggunaan herba ini. Bersama-sama dengan penampilan, herba ini juga, mental dan fizikal menyebabkan seseorang itu rasa dan muncul untuk menjadi lebih muda. Penyakit kronik seperti kolitis dan sembelit atau cirit-birit boleh disembuhkan dengan bantuan herba ini.

Benih herba adalah salah satu cara yang lebih di mana seseorang boleh mengakses herba untuk tujuan sihat. Benih herba yang paling biasa digunakan adalah dari halba dan bunga matahari, atau bijan; dan ini boleh didapati di setiap dapur. Biji Halba digunakan untuk mengubati pelbagai penyakit dan keadaan yang tidak sihat. Salah satu daripada contoh-contoh yang banyak adalah bantuan yang halba biji menyediakan untuk menyembuhkan kulit kepala yang gatal. Biji bunga matahari digunakan untuk mengeluarkan minyak bunga matahari yang dikenali sebagai kurang kalori, kurang diserap dan tinggi lemak tepu. Minyak bunga matahari, tidak seperti minyak yang lain, tidak banyak menyumbang kepada obesiti dan gangguan kesihatan yang lain. Juga, biji bunga matahari boleh digunakan untuk mengunyah dan akta ini menyimpan gigi yang sihat, kuat dan putih. Benih herba lain ialah alfalfa, hem, lidah ferox, lidah, tanjung, merah wain, dan bintang merah Cina.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar