Kamis, 12 November 2015

Common Aspen - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Common Aspen - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Alu 25-30 gram tunas Aspen dan campuran mereka dengan 100 gram lemak babi atau mentega. Obat penawar itu merupakan ubat yang baik untuk merawat luka terbakar, radang dingin, sakit dan luka. Selain itu, anda boleh menggosok kawasan yang terjejas oleh gout dan sakit sendi untuk melegakan kesakitan.
Campurkan Aspen putik berwarna dengan air (bahagian 1:10) dan mengambil setengah sudu teh atau sudu teh campuran dalam kes pelbagai radang.
Alu Aspen daun dan menggunakannya untuk merawat buasir. Hanya basuh kawasan buruk selepas laluan najis dan meletakkan tampal pada mereka selama 2 jam. Selepas itu, keluarkan pes dan cuci kawasan tersebut.
Campurkan jus Aspen dengan garam dan menepukan kain dengan campuran. Tambah memampatkan untuk gigi yang sakit untuk melegakan kesakitan. Gusi Rub dengan bahagian dalam kulit segar untuk melegakan sakit gigi.
Campurkan berwarna yang dibuat tunas, daun dan kulit dengan air (bahagian 1: 5 atau 1:10) dan berkumur penyelesaian dalam kes radang larinks dan aphonia. Selain itu, anda boleh mengambil setengah sudu teh berwarna yang diperbuat daripada herba dan etanol pada 45 peratus kepekatan (bahagian 1: 5).
Terdapat pelbagai ubat-ubatan sebatian yang diperbuat daripada daun Aspen dan herba lain untuk merawat keradangan uretra, virus sejuk dan radang prostat.
Poplar Balsam terbukti menjadi besar pembersih udara semula jadi. Lebah menggunakan tunas poplar balsam untuk membuat propolis. Propolis digunakan dalam perubatan dan kosmetik.
Sesetengah negara menggunakan ubat-ubat Aspen dalam perubatan alternatif, manakala yang lain menghasilkan pelbagai ubat dari herba ini di kilang-kilang farmaseutikal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar