Kamis, 12 November 2015

Manfaat Cinnamon Kesihatan - Tanpa kesan sampingan Dadah Ditetapkan

Manfaat Cinnamon Kesihatan - Tanpa kesan sampingan Dadah Ditetapkan

Cinnamon merupakan salah satu rempah yang diketahui tertua di dunia yang telah digunakan selama berabad-abad. Pada zaman pertengahan ianya dianggap lebih berharga daripada emas dan merupakan salah satu produk yang pertama untuk diperdagangkan antara Eropah dan yang berdekatan dengan East.

Manfaat kesihatan Cinnamon telah diterima secara meluas dan digunakan dalam bidang perubatan dan ubat-ubatan, dan juga dalam masakan. Dengan pembangunan ubat-ubatan buatan manusia sejak kebelakangan ini, rempah seperti kayu manis telah menjadi kurang popular. Kami kini bergantung kepada syarikat ubat kaya yang menghasilkan lebih banyak dan banyak lagi pil yang melakukan kerja yang sama kerana kedua-rempah dan herba berbuat demikian dengan berkesan pada tahun-tahun berlalu.

Tetapi masa berubah dan sebagai satu masyarakat kita mula meneroka semula manfaat kesihatan semulajadi yang rempah seperti kayu manis boleh menguruskan dan bagaimana untuk memanfaatkan dengan lebih berkesan. Ia datang tidak mengejutkan bahawa terdapat korelasi yang kuat antara peningkatan keseluruhan dalam alahan, sikap tidak bertoleransi dan kesan sampingan yang buruk, dengan bilangan ubat-ubatan baru yang dihasilkan.

Saya bukan terhadap pembangunan ubat-ubatan untuk menyembuhkan penyakit dan penyakit, tetapi ia seolah-olah bahawa kita semua adalah terlalu bersedia untuk beralih kepada ubat-ubatan tanpa meneroka potensi faedah makanan, herba dan rempah yang telah sedia ada.

Cinnamon merupakan salah satu rempah ini yang sedang dikaji dan diteliti lebih agresif kerana manfaat kesihatan ia mengandungi dan bagaimana ia boleh terbaik digunakan di dalam makanan kita dan dalam bidang perubatan.

Dan mengandungi banyak nutrien sihat, ia adalah semula jadi anti-radang yang boleh digunakan untuk mengurangkan kesakitan, bengkak dan keradangan. Penghidap artritis sebagai contoh telah mengalami tahap yang tinggi melegakan kesakitan selepas mengambil kayu manis setiap hari.

Pesakit diabetes jenis 2 boleh mendapat manfaat bentuk kayu manis kerana ia membantu badan untuk mengawal kadar gula dalam darah dengan membuat insulin badan yang lebih berkesan.

Kayu manis boleh membantu menggalakkan penurunan berat badan dengan meningkatkan kadar metabolisme badan yang seterusnya membakar lebih banyak kalori.

Ia juga boleh digunakan sebagai pek muka pada kulit untuk menarik keluar kekotoran dan membersihkan jerawat dan bintik hitam.

Cinnamon juga kaya dengan antioksidan, yang bertanggungjawab untuk kesihatan kita secara keseluruhan dan kesejahteraan. Malah hanya 1 sudu teh kayu manis mengandungi sebanyak antioksidan seperti setengah cawan blueberry dan segelas delima.

Ini hanya beberapa faedah kesihatan kayu manis yang boleh dengan mudah dimasukkan ke dalam diet anda dan tanpa sebarang kesan sampingan atau reaksi alahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar