Kamis, 12 November 2015

Kesan Placebo dan Sambungan Badan Minda

Kesan Placebo dan Sambungan Badan Minda

Apabila penyelidik melakukan ujian dadah mereka melakukan segala yang mungkin untuk mengawal apa yang dikenali sebagai kesan plasebo. Kesan plasebo adalah apabila sesuatu yang positif berlaku disebabkan oleh bahan yang tidak sepatutnya mempunyai kesan kerana ia adalah apa yang dipanggil lengai. Ia adalah terkenal bahawa beberapa orang menjadi lebih baik hanya kerana mereka menerima perhatian tambahan atau mereka mempunyai harapan yang tinggi bahawa ubat ini akan mempunyai mereka berasa lebih baik.

Kesan Placebo Tidak Semua di Minda

Terdapat kepercayaan salah bahawa kesan plasebo hanya satu acara mental ... fikiran yang berhubung perkara perkara seperti. Yang benar adalah terdapat satu tindak balas biokimia dalam badan akibat daripada pemikiran. Ia adalah didokumenkan bahawa tekanan melemahkan sistem imun ketika sedang cinta menguatkan ia. Menyebabkan perasaan positif dalam tinggi bahan kimia kesihatan meningkatkan dihasilkan oleh badan. Perasaan negatif mengurangkan bahan kimia yang bermanfaat dan melemahkan badan.

Orang yang mempunyai pandangan yang positif terhadap kehidupan, sokongan kekeluargaan serta rakan-rakan, dan mempunyai kehidupan yang rohani, telah ditunjukkan untuk menjadi lebih sihat berbanding mereka yang tidak menyokong apa-apa. Emosi yang positif serta perasaan yang datang dari yang disokong dan meningkatkan kesihatan badan tersayang.

Kesan Nocebo

Kesan Nocebo adalah apabila keputusan sesuatu yang negatif dari apa yang sepatutnya menjadi bahan neutral. Satu contoh pesakit mempunyai reaksi negatif kepada sesuatu yang dia fikir akan membahayakan ketika, sebenarnya, bahan itu neutral.

Satu kajian penyelidikan kuasa cadangan kepada pesakit asma bahawa wap mereka bernafas adalah kerengsaan atau menyebabkan reaksi alahan pada kebanyakan orang dengan masalah pernafasan. Hampir 50% daripada mata pelajaran terpaksa dirawat untuk serangan asma. Bahan yang digunakan untuk "sebab" serangan dan "dadah" yang digunakan untuk merawat serangan kedua-duanya daripada larutan air garam yang sama.

Kuasa Cadangan

Dalam bidang perubatan, sedikit perhatian diberikan kepada bagaimana kata-kata, kepercayaan dan sikap memberi kesan kepada rakyat. Kebanyakan doktor lebih suka untuk merawat badan tanpa mengambil kira aspek-aspek mental, emosi dan rohani pesakit. Perubatan memberi tumpuan kepada apa yang dapat dilihat, dirasai dan diperhatikan secara klinikal. Para doktor melihat keputusan makmal dan X-ray sering terdapat untuk melupakan terdapat lebih kepada seseorang yang hanya badan.

Bidang Psikologi Mind-Body atau psychoneuroimmunology seperti yang dikenali dalam bidang perubatan, sedang menyelidiki kesan daripada aspek mental, emosi dan rohani individu tersebut kepada badan. Kuasa minda itu sedang ditangani. Kami tahu banyak lebih lanjut mengenai badan fizikal daripada yang kita lakukan tentang bagaimana minda memberi kesan kepada badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar