Kamis, 12 November 2015

CCE Mendedahkan Penghinaan harga US Dept Pendidikan

CCE Mendedahkan Penghinaan harga US Dept Pendidikan

Sungguh mengagumkan bahawa begitu ramai orang terkejut di Majlis Chiropractic Pendidikan (CCE) cadangan baru-baru ini pada dasarnya jalur pendidikan kiropraktik segala-galanya kiropraktik. Tetapi bagi orang-orang kita yang telah menonton CCE rapat selama ini amat mengetahui akan apa yang sebuah organisasi yang korup dan berakhlak buruk ia benar-benar dan apa yang menghina ia mempunyai untuk kedua-dua proses akreditasi dan Amerika Syarikat Jabatan Pendidikan.

Sepanjang sejarah CCE, ia telah bertentangan dengan sekolah-sekolah kiropraktik yang mengekalkan prinsip-prinsip di mana profesion kiropraktik diasaskan. Sebagai satunya agensi yang disahkan oleh Amerika Syarikat Jabatan Pendidikan untuk menawarkan akreditasi kepada kolej kiropraktik, CCE mempunyai halus (dalam beberapa kes) dan tidak begitu halus pada orang lain yang dikenakan kehendaknya ke atas institusi pengajaran kiropraktik selama hampir empat dekad. Pada masa itu kos pendidikan kiropraktik telah melonjak. Kebetulan, begitu juga kadar lalai pinjaman pelajar. Juga sejak kebelakangan ini, organisasi ini telah diambil secara haram akreditasi satu sekolah hanya untuk mempunyai ia dipulihkan di mahkamah Persekutuan.

Salah satu justifikasi untuk CCE mengambil akreditasi Life University pada tahun 2002 adalah bahawa sekolah gagal mematuhi piawaian CCE. Jelas sekali, salah satu daripada piawaian CCE adalah TIDAK jujur ​​dan perwakilan berterus terang kerana pertubuhan itu telah memanipulasi struktur undang-undang kecil dan korporat untuk meletakkan dirinya dalam kedudukan untuk mencabut akreditasi Life manakala sekolah itu tidak mempunyai perwakilan dalam sama ada Lembaga CCE Pengarah atau Majlisnya Akreditasi . Pada masa ini, graduan University Life menyumbang 20% ​​daripada semua ahli tulang mengamalkan. Namun, satu sekolah di COA telah menamatkan pengajian kurang daripada 100 ahli tulang dan tidak pun mempunyai makmal pembedahan manusia. Sekolah-sekolah lain yang ditunjukkan di COA dan Lembaga Pengarah berada di bawah tekanan kewangan yang teruk, mendapat manfaat daripada penghijrahan pelajar dari Life DAN walaupun mempunyai peranan dalam keputusan untuk membuang akreditasi Life.

Jadi sekurang-kurangnya, CCE telah dicemari kedua-dua kredibilitinya sendiri dan juga Amerika Syarikat Jabatan Pendidikan dari yang CCE mendapat kuasanya.

Dalam perbicaraan pada bulan Jun 2006 oleh Jawatankuasa Penasihat Kebangsaan USDOE pada Kualiti dan Integriti Institusi, CCE telah diberi amaran oleh ahli-ahli Jawatankuasa untuk membuat proses yang lebih telus kepada sektor awam dan profesion dan untuk memastikan bahawa reputasi CCES (dan realiti ) buli sekolah yang telah disekat.

Nah, CCE tidak gagal mengecewakan orang-orang kita yang tahu dengan baik. Hanya dalam beberapa bulan lepas, CCE telah membenarkan salah satu sekolah untuk menawarkan darjah "bersamaan dengan" Doktor Muda Chiropractic. Di samping itu, perubahan yang dicadangkan terbarunya, CCE telah menghapuskan segala-galanya daripada pendidikan kiropraktik yang membuat kiropraktik profesion. Walaupun sekolah-sekolah kiropraktik yang menarik kebanyakan pelajar adalah sekolah-sekolah yang lebih konservatif yang terus mengajar prinsip asas, CCE terus menolak sekolah profesion ke arah yang dijauhi oleh pasaran untuk pendidikan kiropraktik.

Apa yang berani perpindahan CCE! Dalam masa kurang daripada satu tahun, ia akan kembali di hadapan USDOE untuk mempunyai statusnya diperbaharui oleh pihak berkuasa akreditasi tunggal bagi profesion kiropraktik, organisasi ini telah cuba untuk menyelinap perubahan ini melalui dengan sekurang-kurangnya masa yang ada untuk profesion untuk input . Walau bagaimanapun, perubahan yang dicadangkan telah ditemui di waktu untuk ribuan jawapan daripada spektrum luas profesion. Saya tidak tahu apa yang CCE akan lakukan dengan perubahan yang dicadangkan, pada masa ini. SAYA tahu bahawa jika dibiarkan sendiri, CCE akan mendapatkan lebih banyak peluang untuk memaksa kehendaknya kepada profesion melalui institusi yang mengawal secara kuku besi.

Hanya ada satu kesimpulan yang boleh diambil daripada bergerak agresif berterusan CCE untuk pendidikan kiropraktik. Kesimpulan itu adalah bahawa CCE mempunyai apa-apa tetapi penghinaan terhadap kedua-dua Jabatan Pendidikan Amerika Syarikat dan proses akreditasi keseluruhan. Ia telah benar-benar meludah dalam menghadapi orang-orang birokrat di Washington, DC yang berdedikasi untuk memastikan pendidikan berkualiti melalui melalui proses akreditasi. CCE telah mengancam kesihatan awam, profesion dan pembayar cukai Amerika. CCE telah berjalan sehingga kos pendidikan kiropraktik di luar kemampuan graduan biasa untuk membayar, terpaksa kursus program-program yang paling pengamal akan menyalahi undang-undang untuk digunakan dalam amalan mereka sekali gus menyebabkan kadar lalai pinjaman pelajar (antara hampir SETIAP sekolah kiropraktik) yang kerdil yang lain profesion kesihatan.

Ramai yang tidak bersetuju. Tetapi secara peribadi, saya percaya CCE tidak boleh tetap, bahawa ia akan kehilangan pensijilannya oleh Jabatan US .. Pendidikan dan yang sama ada pihak berkuasa akreditasi alternatif dibentuk atau institusi pengajaran kiropraktik terus akreditasi mereka oleh agensi-agensi serantau seperti SACS (Persatuan Selatan Kolej dan Sekolah) sehingga agensi akreditasi alternatif yang boleh dipercayai boleh dibentuk. Dalam kes ini, tiada apa yang lebih baik daripada apa yang kita ada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar