Kamis, 12 November 2015

Manfaat Bawang Putih Tambahan dan Bagaimana Ia Boleh Meningkatkan Kesihatan Anda

Manfaat Bawang Putih Tambahan dan Bagaimana Ia Boleh Meningkatkan Kesihatan Anda

Manfaat kesihatan makanan tambahan bawang putih adalah mengejutkan. Terdapat begitu banyak tujuan perubatan yang besar untuk jenis makanan kesihatan dan ia amat dilaksanakan dalam diet Mediterranean. Jangan bimbang, jenis makanan tambahan adalah tidak berbau dan tidak akan membuat orang berdiri jauh dari anda. Jika anda menggunakan bawang putih mentah atau mahu mengambil ia dalam tambahan bentuk terdapat banyak manfaat kesihatan.

Ini jenis makanan semula jadi telah digunakan selama lebih seribu tahun. Orang-orang Yunani sebenarnya digunakan Bawang putih untuk merawat sesuatu dari sakit gigi untuk kusta. Pada masa ini lama dahulu, ahli sains dapat mengenali ciri-ciri antibakteria dan telah melaksanakan dalam rawatan luka juga.

Sebab mengapa bawang putih begitu kuat adalah kerana nutrien tertentu yang terdapat di dalamnya dikenali sebagai allicin. Selain itu, ia cengkih ini mengandungi selenium dan germanium. Perkara-perkara ini dianggap memberikan kesan terapeutik. Saintis moden telah mendapati bahawa ekstrak yang diperolehi daripada bawang putih membantu melawan bakteria dalam badan. Kedua-dua bakteria yang paling biasa yang menyebabkan penyakit dan kelemahan di dalam manusia, staphylococcus dan streptococcus, boleh ditamatkan oleh jenis ekstrak.

Selain itu, bawang putih telah didapati untuk melawan Helicobacter pylori, yang merupakan bakteria yang menyebabkan ulser gastrik. Jangkitan kulat yang berasal dari kulit atau di dalam telinga juga telah didapati tidak boleh dirawat dengan produk ini. Selain daripada ciri-ciri antibakteria, bawang putih mempunyai beberapa kesan yang termasuk menurunkan tekanan darah di kalangan pesakit diabetes dan membuktikan untuk menjadi antioksidan yang kuat.

Tahap kolesterol juga boleh dikurangkan, yang meningkatkan kesihatan perapian anda. Bawang putih juga dapat mengurangkan membantu pembangunan pembekuan dalam darah dengan memecahkan mereka ke bawah melalui proses yang dipanggil tindakan fibroinolytic. Di China, mereka mendapati pengambilan bawang putih boleh mengurangkan risiko mendapat kanser.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar