Kamis, 12 November 2015

Apa yang istimewanya Himalayan Crystal Salt Gourmet?

Apa yang istimewanya Himalayan Crystal Salt Gourmet?

Garam semulajadi

Selama bertahun-tahun, kami telah dihujani dengan amaran mengenai kesan negatif untuk kesihatan kita dari memakan garam. Bagaimanapun mereka amaran bertujuan untuk garam biasa kebanyakan kita gunakan untuk perasa. Garam ini sebenarnya bukan garam, tetapi sebaliknya, produk kimia terdiri daripada dua unsur; natrium dan klorida sahaja.

Jadi, bagaimana dengan semulajadi Garam Himalaya, adakah ia juga dianggap tidak baik untuk anda dan apa yang terkandung di dalamnya?

Garam semulajadi mengandungi hampir semua unsur-unsur dalam jadual berkala. Garam kristal Himalaya berasal dari Himalaya, banjaran gunung yang dibentuk selepas laut purbakala kering lebih 250 juta tahun dahulu.

Salt Trivia ... Adakah anda tahu?

Pada masa dahulu, orang-orang yang mempunyai garam, mempunyai kuasa. Garam pernah dianggap lebih berharga daripada emas. Tentera Rom telah dibayar dalam garam. Anda mungkin pernah mendengar pepatah; "Dia tidak bernilai garam beliau" pepatah yang berasal dari masa ini, dan satu fakta yang masih dapat dilihat hari ini di gaji perkataan.

Mengapa garam bersama kita menjadi begitu diubah?

Kira-kira 93 peratus daripada pengeluaran garam di dunia yang digunakan untuk tujuan industri, yang mana natrium klorida diperlukan dalam bentuk tulen. Kira-kira 6 peratus daripada garam kimia dilucutkan semula jadi ini membuat jalan ke dalam industri makanan sebagai pengawet. Hanya peratusan kecil mencapai dapur kita sebagai garam yang berjenama, garam atau garam memasak. Seolah-olah ia tidak cukup buruk, bahawa garam semulajadi habis mineral penting dan unsur surih, ia mempunyai bahan pengawet dan bahan kimia lain ditambah untuk bagus dan putih dan membuat ia lebih mudah untuk taburkan atau mencurahkan.

Bertentangan dengan tuntutan industri garam, penambahan iodin atau fluorida tidak penting untuk kesihatan kita tetapi sebenarnya sangat dipersoalkan. Perlombongan dan kimia pemprosesan mekanikal merosakkan struktur kristal garam yang merupakan sebab utama garam kristal mempamerkan ketersediaan biokimia yang lebih tinggi daripada unsur-unsur konstituen yang banyak.

Badan kita memerlukan garam kristal asli

Kita perlu garam semula jadi dengan semua unsur-unsur, untuk badan kita untuk berfungsi seperti yang sepatutnya. Kami hanya memerlukan kuantiti minit di bawah 0.035 auns setiap hari. Namun tanpa disedari, kebanyakan kita mengambil antara 0.42 dan 0.7 auns garam biasa. Ini adalah disebabkan oleh kuantiti yang banyak natrium klorida "tersembunyi" dalam produk disediakan seperti roti, ham dan keju. Buah pinggang kita hanya mampu menghapuskan 0,175-0,245 auns setiap hari. Meninggalkan organ perkumuhan kami kekal lebih terbeban. Hasilnya ialah keasidan yang berlebihan, edema (pengumpulan berlebihan cecair berair) dan deposit dalam kapal dan sendi yang membawa kepada tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan arthritis.

Dasarnya

Himalayan Pink Salt dianggap sebagai salah satu garam sihat di Bumi. Ia adalah 100% semulajadi, bebas daripada pewarna, bahan kimia dan bahan pengawet. Pastikan anda mencari kualiti ini apabila membeli-belah untuk kualiti yang baik Himalaya Kristal garam: tidak diproses, tangan dipilih, tangan pahat, tangan dibasuh dan sundried.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar