Kamis, 12 November 2015

Homeopati - Satu Cara Alternatif untuk Perubatan

Homeopati - Satu Cara Alternatif untuk Perubatan

Homeopati digunakan untuk kesihatan dan pencegahan dan untuk merawat pelbagai penyakit dan keadaan. Ia pertama diunjurkan oleh doktor Jerman Samuel Hahnemann pada tahun 1796 di mana beliau menggunakan banyak penyelesaian dicairkan. Terdapat beberapa perkara utama dalam homeopati yang adalah seperti berikut:

Perkara utama Homeopati

• Prinsip homeopati adalah berdasarkan "Undang-undang yang sama" (atau "seperti penawar seperti") yang merupakan prinsip homeopati pusat. Prinsip ini menyatakan bahawa penyakit boleh diubati dengan bahan yang menghasilkan gejala yang sama pada orang yang sihat.

• Beberapa analisis dan penemuan membuat kesimpulan bahawa terdapat sedikit bukti yang memihak kepada homeopati dalam merawat sebarang penyakit manakala beberapa kajian telah menunjukkan hasil yang positif.

• Ada cabaran-cabaran untuk belajar homeopati dan kontroversi mengenainya. Ini adalah sebahagian besar kerana beberapa konsep utamanya tidak berterusan dengan pemahaman semasa sains, terutamanya kimia dan fizik.

• Penyelidikan mengenai keselamatan rawatan homeopati juga terhad

Rawatan homeopati adalah berdasarkan sejarah genetik dan kesihatan peribadi, jenis badan, dan gejala-gejala fizikal, emosi, dan mental semasa orang itu. Ia mengambil masa rawatan yang panjang dalam homeopati tetapi kelebihan yang terbaik adalah bahawa ia benar-benar selesai penyakit itu daripada teras dalam.

Remedi homeopati berasal dari bahan-bahan semula jadi yang berasal dari tumbuh-tumbuhan, mineral, atau haiwan. Ubat-ubat yang biasa termasuk bawang merah, Arnica (herba gunung), dan tumbuhan Jelatang. Jadi mengambil homeopati adalah daripada bahaya. Ia tidak mempunyai kesan sampingan seperti dalam allopathic. Homeopati juga diiktiraf untuk keselamatannya. Ia adalah selamat untuk kehamilan juga. Semasa menggunakan homeopati pada mulanya gejala boleh meningkatkan tetapi ia memastikan bahawa masalah itu hilang dari akarnya.

Tidak ada salahnya mengambil ubat-ubatan homeopati tetapi ia boleh menjadi berbahaya apabila ia tidak digunakan sebagaimana yang ditetapkan oleh doktor homeopati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar