Kamis, 12 November 2015

Bagaimana Cina Qigong Memberi Hari Anda The Edge

Bagaimana Cina Qigong Memberi Hari Anda The Edge

Qigong Cina adalah cara yang bijak untuk memulakan hari anda.

Mengapa? Kerana bagaimana anda memulakan hari anda, mempunyai impak besar ke atas bagaimana hari anda pergi. Bagaimana rasanya dan bagaimana baik anda berasa seperti di akhir itu. Mulakan hari off salah dan ia boleh dimasukkan ke dalam gerakan kesan domino sebenar yang menyebabkan sepanjang hari menjadi perjuangan dan menyebabkan anda berasa salah berkaki.

Qigong Cina adalah cara yang terbaik untuk hari anda bermula dalam pengalaman saya. Semuanya bermula apabila bahawa jam penggera berbunyi pada waktu pagi dan anda membuat keputusan apa yang perlu dilakukan seterusnya. Tony Robbins mengatakan bahawa ia adalah di saat-saat kami keputusan yang nasib kita dibentuk.

Jadi anda meletakkan di atas katil, semua panas dan selesa. Impian indah masih dalam genggaman anda dan apa yang anda lakukan seterusnya adalah amat penting. Adakah anda bergolek dan merebut satu lagi 10-15 minit masa ke bawah atau yang anda bangun, berpakaian dan memulakan hari?

Berguling dan tinggal di sana sehingga saat terakhir hanya menetapkan anda untuk panik. Anda menghabiskan seluruh pagi berjalan di sekitar perasaan seperti anda memerlukan tambahan 10 minit hanya untuk mengejar mereka.

Seperti yang anda tergesa-gesa, anda membuat kesilapan dan lupa sesuatu, anda rasa di bawah tekanan yang besar dan bukannya mempunyai masa untuk membuat pilihan dan keputusan anda berakhir dalam mod reaksi tulen.

Jangan bimbang saya telah melakukannya juga, di mana anda akhirnya berlari naik turun tangga kali setengah dozen kerana anda tidak mendapat semua yang anda perlu apabila anda pergi kali pertama, kerana anda perlu bimbang tentang fakta anda sepatutnya keluar dari rumah 3 minit yang lalu.

Ia sangat, sangat mudah untuk mempunyai hari crap apabila anda mula ia di luar semua salah. ia seperti kereta api tidak pernah mendapat di trek. Jadi, apabila penggera berbunyi, jangan berfikir tentang apa yang perlu dilakukan! Ini membawa maut, ia begitu mudah untuk meyakinkan diri anda daripada kekukuhan tinggal mereka. Hanya bergolek dan keluar dari katil. Dan saya tidak boleh memikirkan cara yang lebih baik untuk mendapatkan hari anda bermula pada tinggi besar daripada untuk melakukan amalan Qigong Cina anda. Lupa sarapan, jika anda perlu membuat pilihan di antara amalan qigong anda atau sarapan - memilih amalan anda.

Ia benar-benar adalah insurans terhadap mempunyai hari yang buruk. Anda telah mendapat pada masa yang betul, anda telah melakukan amalan anda dan apabila anda sampai ke akhir itu anda berasa hebat. Percayalah bahawa 'Blurgh' perasaan yang anda dapat apabila anda duduk tegak Perkara pertama pada waktu pagi tidak bertahan lama - anda tahu bahawa.

Ahli falsafah pernah berkata bahawa perkara yang paling sukar yang kita lakukan secara tetap adalah keluar dari tempat tidur - dan ia adalah benar. Bangun dan melakukan amalan anda membantu anda untuk bangun dan memulakan perasaan hari yang bertenaga dan bertanggungjawab dalam hidup anda, dan bukannya hidup yang menjaga anda. Ia adalah satu perbezaan yang halus tetapi satu yang membuat perbezaan yang besar-besaran.

Memulakan hari dengan cara ini anda lebih cenderung untuk mempunyai hari yang lebih baik, kerana anda adalah dalam rangka yang lebih baik fikiran. Satu lagi perkataan ialah: kita tidak melihat dunia dengan cara yang ia adalah, kita melihat dunia dengan cara yang kita berada. Maksudnya jika anda tertekan dan daripada masa itu dunia kelihatan seperti tempat yang bertekanan di mana anda merasa keluar dari kedalaman anda.

Tetapi jika anda berasa di atas, kerana anda melakukan perkara yang betul, anda membuat keputusan yang tepat, maka anda dapat melihat dunia anda benar-benar berbeza dan lebih cenderung untuk mempunyai hari yang baik akibat.

Bayangkan kita ada 2 golongan manusia. Kumpulan A bangun dari katil, melakukan amalan qigong mereka dan kemudian meneruskan hari-hari mereka. B dusta Kumpulan di atas katil sehingga minit terakhir dan kemudian bergegas sekitar seperti ayam tanpa kepala. Pada akhir setiap hari ahli-ahli setiap kumpulan diminta untuk memberi masa mereka yang 'kualiti' skor pada skala gelongsor antara 1 dan 10. Di mana '1' adalah: 'Saya wajib tinggal di katil ia merupakan satu malapetaka dan '10' adalah: 'Saya mempunyai hari yang hebat.

Saya 100% pasti bahawa jika kita berlari eksperimen ini selama 30 hari, jumlah besar yang akan jauh lebih tinggi dalam Kumpulan A daripada dalam Kumpulan B. Siapa tahu, mungkin saya patut menjalankan ujian itu dan berkongsi keputusan di sini, mana-mana pengambil?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar