Kamis, 12 November 2015

Anatomi Tubuh Upper Manusia

Anatomi Tubuh Upper Manusia

Artikel ini menggariskan sebahagian daripada anatomi manusia.

Anggota badan atas adalah kedua hanya untuk korteks serebrum dalam kepentingan evolusi untuk manusia. Benar-benar, ia begitu penting bahawa ia telah mengambil perwakilan kortikal otak besar untuk mengawal penggunaannya. Individu menggunakan anatomi ini sepanjang masa dalam kehidupan mereka. Untuk menggambarkan, tangan mampu motor okay dan penyesuaian deria. Nasib baik, ia adalah untuk sebab ini bahawa, jika individu itu untuk mengambil kira menguruskan anggota badan atas, ia akan membawa kesan sosio-ekonomi yang besar untuk individu.

Untuk semua sepanjang contoh, anggota badan ini telah berkembang sebagai organ hal memegang dan manipulasi. Prehention ialah susunan ketangkasan dan kuasa. Seperti disebutkan di atas, ada perwakilan kortikal otak besar untuk anggota badan atas. Benar-benar, lebih daripada lima puluh peratus daripada semua gentian saraf motor berlepas korteks lulus ke anggota badan atas. Ini adalah untuk alasan yang baik, kerana had atas yang diperlukan untuk pergerakan besar kawasan anatomi. Sebagai contoh, Sikap dan penarikan balik di bahu, pronation dan supination di lengan, dan pembangkang dan mengubah semula ibu jari.

Kuasa lengan atas tuduhan pada kekuatan yang mengambil bahagian otot, tendon, dan sendi. Ini digabungkan dengan hasil pergerakan dalam keupayaan untuk menetapkan anggota badan atau mana-mana bahagian daripadanya pada kedudukan kelebihan mekanikal maksimum.

Ini terdiri daripada korset dada dan lain-lain yang diiktiraf oleh kebanyakan sebagai senjata. Terdapat begitu banyak sumber saraf ke rantau ini yang merangkumi pergerakan okay jari dan lengan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar