Kamis, 12 November 2015

Iman: Masa dihormati Kedua-dua dan Kontemporari Kesihatan Instrument

Iman: Masa dihormati Kedua-dua dan Kontemporari Kesihatan Instrument

Rawatan lain yang tidak mencukupi untuk memenuhi keperluan beliau, pesakit memutuskan untuk menambah doa kepada regimen rawatan beliau. Dia tidak lain hanyalah samar-samar biasa dengan pendekatan ini walaupun setelah dipelihara dalam sebuah keluarga "agama". Beliau mempunyai pemahaman sedikit atau pengalaman lepas dengan rawatan tradisional. Bagaimanapun, beliau berharap, dan bersedia untuk cuba ini.

Terdapat banyak pendekatan untuk penjagaan kesihatan di seluruh dunia. Ungkapan perubatan sampingan dan alternatif (CAM) yang diberikan kepada perkhidmatan yang berbeza daripada amalan perubatan utama budaya serantau yang dominan. Warisan Amerika, yang berasaskan mengejar kebebasan perniagaan dan agama (dan semua amalannya), minimum mengakui banyak aspek akar spiritualnya. Selain itu, orang-orang yang menyediakan "arus perdana" perkhidmatan perubatan dididik dalam bidang sains diikuti oleh tertentu perkhidmatan perubatan latihan kemahiran untuk bekerja dalam komuniti perubatan dominan; tidak termasuk kemahiran berasaskan agama.

Iman dan amalan perubatan yang sinergi. Pesakit hadir untuk penyedia penjagaan kesihatan percaya bahawa doktor mereka mampu dan mempunyai sumber yang akan membantu mereka. Selain itu, jika pesakit mengikuti pelan rawatan, mereka berbuat demikian dengan iman, mengharapkan hasil yang berjaya. Jika tiada iman dalam sistem perubatan, satu-satunya sebab untuk mengambil bahagian adalah tanggungjawab, kurang kawalan atau akses yang terhad kepada alternatif. Tanpa kelemahan sistemik, pesakit umumnya mempunyai iman di dalam pilihan mereka sistem penjagaan kesihatan dan perkhidmatan.

The bersekedudukan perubatan dan iman adalah seperti biasa sebahagian hidup mempercayai bahawa air minuman akan melegakan dahaga. Sudah tentu, anda telah mengalami kesan air selama bertahun-tahun lama, jadi ia mengambil masa kurang percaya untuk mempercayai bahawa anda akan mengalami hasil yang diingini selepas imbibing bendalir. Anda di indah biasa dengan sifat-sifat dan kebolehan air mengenai keupayaan untuk menghilangkan dahaga mereka. Walau bagaimanapun, anda tidak dilahirkan dengan pengetahuan itu. Sebaliknya, selama ini anda belajar mengenai air dengan meminumnya, penyejukan itu, pemanasan, pembekuan itu, pembersihan dan mandi di dalamnya, berenang di dalamnya, menyediakan makanan dengan itu, dan bekerja dengannya untuk melakukan banyak perkara yang menakjubkan lain. Tetapi, anda tidak tahu semua kuasa air ketika lahir dan tidak pula anda biasa dengan semua keupayaannya sekarang. Pengetahuan anda air dan kepercayaan anda dalam keupayaan meningkat dengan masa, kebiasaan anda dengan itu berkembang dengan beratus-ratus ribu pengalaman baru dan berulang.

Anda juga tidak dilahirkan dengan tarikan naluri dengan amalan penjagaan kesihatan utama budaya yang anda telah menjadi biasa dan dibangunkan imanmu. Sebaliknya, imanmu dalam perubatan Barat (sebagai contoh) adalah berdasarkan kepada kebiasaan anda dengan itu akibat daripada pengalaman berulang. Selain itu, kekurangan anda percaya kepada amalan CAM adalah sama berakar umbi dalam budaya berat sebelah dan kekurangan pengalaman berulang sama.

Pertimbangkan logik, walaupun pisau (pisau bedah) adalah alat pembedahan pelbagai fungsi diiktiraf dalam semua budaya, ia adalah hanya satu daripada pelbagai alat dan hanya sebagai berkesan sebagai orang yang menggunakannya. Unsur-unsur sistem perubatan dominan sering bekerja kerana mereka ditubuhkan pada dan digunakan mengikut Undang-Undang Alam. Walau bagaimanapun, walaupun kami herba paling berbakat, ahli farmakologi, pakar pemakanan, ahli terapi psikologi dan manual, pakar perubatan dan pakar bedah boleh mencapai tahap kebolehan gabungan mereka, menghadapi cabaran di luar kebolehan yang maju mereka untuk menguruskan alam semula jadi. Pada ketika ini, anda berharap bahawa anda belum mencapai jurang tanpa cara untuk berundur. Sebaliknya, anda berharap bahawa anda boleh beralih kepada gear ketujuh, agresif melibatkan iman yang anda sudah memohon kepada aspek-aspek lain dalam sistem penjagaan kesihatan dan kehidupan anda. Ini adalah kukuh "penyembuhan iman". Walau bagaimanapun, keberkesanannya mungkin mengambil masa yang berubah (seperti kemahiran a), dengan jangka panjang, pengalaman iman berulang-ulang.

Hubungi kami dengan komen berkaitan dan soalan. Tweet kepada kami. Rujuk kepada kami. Sosial bookmark kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar