Kamis, 12 November 2015

Beberapa Teknik Sinusitis Pengairan

Beberapa Teknik Sinusitis Pengairan

Pengairan resdung adalah salah satu perkara yang paling penting untuk mengetahui sesuatu tentang ketika datang untuk mengawal dan mengurangkan gejala radang sinus. Ingat resdung yang disebabkan oleh tersumbat dalam saluran hidung yang menyebabkan membran mukus terperangkap di dalam rongga. Memerangkap ini sekarang menyebabkan kesakitan dan tekanan di beberapa kawasan muka. Untuk membolehkan anda untuk merawat resdung, anda akan melihat bagaimana untuk mendorong dan membantu badan untuk mengalirkan keluar lendir terperangkap.

Dalam pengairan sinusitis, alat asas adalah penyelesaian masin. Ia adalah campuran garam dan air. Sesetengah orang cuba untuk menggunakan air paip biasa mengairi sinus mereka tetapi mereka tidak tahu, air paip boleh memburukkan lagi jangkitan pada rongga. Terdapat penyelesaian yang terdapat di pasaran yang boleh digunakan, tetapi jika anda tidak pasti apa yang perlu digunakan, bercakap lebih baik dengan doktor anda untuk mengetahui kepekatan yang betul masin yang sesuai untuk kes anda.

Namun, jika anda mempunyai penyelesaian tetapi anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan dengan ia, ia adalah tidak berguna. Jadi, anda perlu tahu beberapa teknik atau cara untuk membantu diri anda mengairi saluran hidung anda. Sekali lagi, kata-kata amaran, anda perlu berjumpa dengan doktor anda untuk membantu anda membuat keputusan apa teknik untuk digunakan. Juga, anda perlu ingat bahawa terlalu sering menggunakan teknik seperti boleh menyebabkan pengeringan yang keluar dari lubang hidung. Sekarang, di sini adalah beberapa teknik yang anda boleh mempertimbangkan untuk diri sendiri:

1. Penyedutan Manual. Ini adalah yang paling biasa jika anda tidak mahu menggunakan sebarang peranti. Anda hanya meletakkan penyelesaian di dalam tangan berbentuk Cangkir anda dan menyedut penyelesaian secara langsung satu lubang hidung pada satu masa. Kejutan untuk kaedah ini adalah bahawa tidak semua penyelesaian itu boleh memasuki hidung anda.

2. Spray hidung. Ini mungkin kaedah yang lebih baik daripada yang pertama. Semburan boleh didapati di pasaran dan boleh dengan mudah diperolehi. Kunci untuk ia menjadi berkesan adalah bagi anda untuk mengetahui prosedur yang betul dalam menggunakan semburan hidung. Biasanya, di sini adalah cara yang betul untuk menggunakan semburan tersebut. Pertama adalah untuk memastikan bahawa tangan anda bersih. Kedua, anda perlu mengeluarkan lendir yang berlebihan di dalam hidung anda. Ketiga, meletakkan hujung semburan dalam lubang hidung yang ketika membuat liputan lubang hidung yang lain. Pastikan kepala anda disimpan lurus. Kemudian, menyedut dengan segera manakala memerah botol sembur untuk memastikan bahawa penyelesaian pergi terus ke sinus anda. Melakukan perkara yang sama dengan lubang hidung yang lain.

3. Neti Pot. Ini juga merupakan kaedah biasa mengairi rongga hidung. Ia merupakan wadah yang bertujuan untuk menyampaikan penyelesaian masin terus ke sinus anda. Ia seperti periuk yang mudah. Anda hanya perlu meletakkan penyelesaian di dalamnya, sengetkan kepala anda sedikit, tuangkan kandungan secara langsung dalam salah satu lubang hidung anda sehingga penyelesaian padam lubang hidung yang lain.

4. boleh disuntik. Kini, selain daripada semburan dan periuk neti, penyelesaian masin boleh digunakan dalam pengairan dengan penggunaan injectibles. Ia berfungsi dengan cara yang sama seperti semburan tetapi perbezaan utama adalah bahawa ia adalah seperti picagari yang menggunakan pelocok.

5. irrigators Electric. Terdapat juga peranti yang secara automatik menyampaikan penyelesaian masin dalam sinus anda dengan penggunaan pam motored.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar