Kamis, 12 November 2015

Rawatan Spinal Stenosis

Rawatan Spinal Stenosis

Semakin ramai orang hari ini kedua-dua muda dan tua pengalaman sakit belakang. Ini sakit belakang boleh disebabkan oleh pelbagai keadaan tulang belakang. Stenosis tulang belakang boleh menjadi salah satu sebab sakit belakang anda. Ia adalah suatu keadaan di mana saraf tunjang adalah menipis sehingga menyebabkan saraf untuk memampatkan. Keadaan saraf adalah salah satu yang menyebabkan sakit belakang, kesemutan sensasi dan kebas kaki. Yang paling terjejas oleh stenosis tulang belakang yang lebih rendah belakang, ia adalah saraf sciatic yang biasanya terjejas.

Angka-angka yang agak membimbangkan, dengan lebih daripada 400,000 orang di Amerika Syarikat sahaja mengalami Stenosis tulang belakang dan sebahagian besar daripada mereka berumur 60 tahun ke atas. Keadaan ini boleh didiagnosis melalui pemeriksaan fizikal walaupun kebanyakan doktor memerlukan pesakit untuk mengambil semua ujian berikut untuk memastikan bahawa anda sedang menghidapi penyakit tersebut. Jika anda mengalami gejala yang anda dikehendaki mengambil Myelogram itu, MRI Scan, Scan tulang dan imbasan CAT.

Apakah cara-cara untuk merawat stenosis tulang belakang? Cara yang bukan pembedahan dan tradisional merawat masalah itu termasuk Acupuncture di mana ia melibatkan memasukkan jarum ke titik meridian sesuai. Kajian menunjukkan bahawa ia boleh menjadi efektif dalam beberapa kes. Satu lagi yang paling dicari selepas rawatan hari ini adalah terapi penyahmampatan tulang belakang di mana ia menggunakan mesin penyahmampatan tulang belakang untuk melegakan sakit belakang. Ia bukan sahaja menyembuhkan gejala tetapi menyembuhkan masalah sebenar yang stenosis tulang belakang. Ia berfungsi dengan menggunakan satu tenaga menarik untuk membawa ruang tambahan antara vertebras itu mengurangkan tekanan ke atas saraf.

Bagi kes-kes yang lebih teruk, pembedahan mungkin perlu dilakukan bagaimanapun bersedia untuk komplikasi. Kadang-kadang komplikasi adalah lebih teruk yang anda harapkan. Itulah sebabnya mengapa kebanyakan orang mahu mengelakkan pembedahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar