Kamis, 12 November 2015

Bagaimana Yoga Mencegah Sakit Belakang

Bagaimana Yoga Mencegah Sakit Belakang

Berikut adalah senaman mudah yang tidak akan mengambil banyak masa anda: Berdiri sambil menghadap dinding dengan kaki anda selain oleh lebar pinggul. Jari kaki anda harus sebahagiannya bertukar di dalam dan sekitar 2 kaki keluar dari dinding. Mengangkat tangan anda selain dengan lebar bahu sambil menjaga jari anda splayed. Tarik nafas dan menghembus nafas. Semasa anda menghembus nafas, tarik topi lutut anda dan menjadikan kaki anda dalam tanpa menggerakkan kaki anda. Kemudian kunci senjata anda dan mula menolak dada ke dinding.

Untuk memperhebatkan latihan ini, gulung bahu anda ke belakang dan ke bawah dan kemudian cuba mengambil tekak anda ke dinding. Gunakan nafas anda untuk membuat latihan lebih mudah.

Walaupun anda tidak melakukan senaman yoga, ia membayar untuk mempunyai tikar yoga di rumah. Latihan terapi paling untuk sakit belakang kronik yang lebih rendah yang dilakukan di atas lantai, dan tikar yoga yang perlu untuk menyediakan permukaan yang stabil dan tidak licin untuk latihan.

Yoga adalah disyorkan untuk mencegah dan mengubati sakit belakang. Ia adalah berguna kerana ia melibatkan pelbagai jenis postur untuk mengukuhkan dan menghulurkan semua kumpulan otot utama dalam badan. Oleh itu, yoga adalah penyelamat bagi ramai orang yang mengalami kesakitan.

Yoga menyimpan otot bergerak secara bebas dan seimbang serta memanjangkan dan decompresses kawasan terhad sesak. Dengan berbuat demikian, yoga membantu mengelakkan perkara ini. Duduk untuk jangka masa yang panjang boleh menyebabkan pengecutan dan mampatan tulang belakang. Terutama bagi mereka yang bekerja di pejabat, menimbulkan bengkok belakang dalam yoga boleh menangani kedudukan hunching ke atas komputer sepanjang hari.

Antara punca-punca kesakitan ini kembali lemah dan otot abdomen serta postur yang lemah. Postur digunakan dalam yoga boleh membuat otot lebih kuat dan meregangkan otot ketat, dengan itu menghalang kesakitan.

Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai pra-sedia ada sakit belakang dan mendapati sukar untuk bergerak banyak, postur yoga yang paling mungkin terlalu sukar untuk anda lakukan. Jadi adalah penting untuk berunding dengan ahli terapi yoga untuk meminta latihan terapeutik yang boleh membantu anda. Banyak video yoga dan buku-buku mengandungi arahan pada latihan lembut yang disesuaikan untuk orang yang mengalami sakit belakang yang kronik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar